https://naurok.com.ua/kalendarno-tematichne-planuvannya-4-klas-obrazotvorche-mistectvo-za-avtorami-l-m-masol-o-v-gaydamaka-o-m-kolotilo-299296.html
Календарно – тематичне планування 4 клас
Образотворче мистецтво
(За
авторами (Л.М. Масол, О.В.Гайдамака,О.М.Колотило))
1 година на тиждень
|
Тема |
Образотворче мистецтво |
Год |
Дата |
Примітки |
||
РОЗДІЛ І. МИ – ДІТИ
ТВОЇ, УКРАЇНО! |
|
||||||
1. |
Милуємося красою землі |
Мистецтво про красу рідної землі .
Актуалізація предметних компетентностей. СОМ: Ольга Кваша «Україна» ХТД: Малювання композиції «Смачний
урожай» П: передній, середній, дальній плани
картини; пейзаж (повторення). |
1 |
01.09 |
|
||
2. |
Милуємося красою землі
(продовження) |
Мистецтво про красу рідної землі.
Формування екологічної компетентності СОМ: ілюстрації словацького художника
Франтишека Чаннера «Зла Земля» ХТД: Створення образу дерева «Ніжна
берізка», «Кремезний дуб», «Струнка тополя» (кольорові олівці, пастель,
тонований папір). Об’єднати малюнки у колективну композицію «Збережи дерева –
зелені легені планети». П: засоби виразності графіки (лінія,
крапка, пляма). |
1 |
08.09 |
|
||
3. |
Мистецтво крізь віки |
Популярність і сучасність народного
мистецтва в усі часи; формування культурної компетентності СОМ: зразки декоративно-ужиткового
мистецтва ХТД:
Малювання
натюрморту (графічні матеріали). П: декоративно-ужиткове мистецтво, види
декоративно-ужиткового мистецтва. |
1 |
15.09 |
|
||
4. |
Мистецтво крізь віки (продовження) |
Популярність і сучасність народного
мистецтва в усі часи, формування культурної, цифрової компетентності
СОМ: твори Олега Шупляк, Віктора
Низовцева, Віллем Клас Хеда.. ХТД: Створення
натюрморту з тортом (аплікація). П: натюрморт, правила композиції |
1 |
22.09 |
|
||
5. |
Мистецтво та здоров’я |
Можливості мистецтва впливати на
здоров’я людини, формування здоров’язбережувальної компетентності СОМ: О. Скицюк.
«Чарівний птах і равлик». Бесіда про елементи, кольори петриківського
розпису. О. Вакуленко, релакс-розмальовки ХТД: Розпис тарілочки у петриківській
манері (гуаш). П: замкнута, відкрита композиція |
1 |
29.09 |
|
||
6. |
Мистецтво та здоров’я (продовження) |
Можливості мистецтва впливати на
здоров’я людини, формування здоров’язбережувальної компетентності
СОМ: фотоколаж із світлин про визначні куточки України ХТД: Створити різні за формою колажі.
використовуючи світлини з українських журналів. П: колаж, фото колаж, бріколаж |
1 |
06.10 |
|
||
7. |
У
дружньому слов’янському колі |
Мистецтво слов’янських народів
(польського, чеського), формування культурної компетентності СОМ: О.
Мрадаєва «Політ над містом» ХТД: Створення композиції «Моє
місто». Використання прийому загородження (аплікація). П: міський пейзаж, правила композиції у
пейзажі |
1 |
13.10 |
|
||
8. |
У дружньому слов’янському колі
(продовження) |
Мистецтво слов’янських народів
(польського, чеського), формування культурної компетентності. СОМ: О. Подозерова «Ранковий вітерець» ХТД: Малювання міського пейзажу без використання
попереднього начерку. Зображення ритмічного чергування вікон будинків,
дерев тощо (гуаш). Реалістичний міський пейзаж. П: ритм в архітектурі |
1 |
20.10 |
|
||
9. |
На гостину до угорців,
румунів і молдаван |
Мистецтво народів, які проживають на Україні,
формування культурної компетентності СОМ:: Б. Салій «Чорногора». СКМ: відеофрагмент «Угорський народний
танець «Чардаш». ХТД: Створення
гірського пейзажу (гуаш, тонований папір). П: гірський пейзаж |
1 |
27.10 |
|
||
10. |
На гостину до угорців,
румунів і молдаван (продовження) |
Мистецтво народів, які проживають на
Україні, формування культурної компетентності СОМ: світлини із зразками виробів
ковальського мистецтва. СКМ: відео «Ковані вироби» ХТД: Створення ескізу художнього
виробу з металу, з дотриманням симетрії чи використанням асиметрії (фломастери).
Ескіз вивіски. Ескіз ліхтаря (за бажанням). П: художня обробка металу; симетрія,
асиметрія |
1 |
03.11 |
|
||
11. |
Національні мотиви в
мистецтві кримських татар та греків |
Мистецтво народів, які проживають на
Україні, формування культурної компетентності СОМ: світлини із
виробами декоративно-ужиткового мистецтва кримських татар. ХТД: Створення орнаменту у стрічці за
кримськотатарськими мотивами (олівці, фломастери). П: орнамент (геометричний, рослинний). |
1 |
10.11 |
|
||
12. |
Національні мотиви в
мистецтві кримських татар та греків (продовження) |
Мистецтво народів, які проживають на
Україні, формування культурної компетентності СОМ: світлини давньогрецьких мозаїк,
сучасних предметів побуту, прикрашених мозаїкою. ХТД: Виготовлення
новорічного подарунку з побутових матеріалів (мозаїка, бріколаж тощо). СКМ: відео «Сіртакі» П: мозаїка |
1 |
17.11 |
|
||
РОЗДІЛ ІІ. ПОДОРОЖІ КРАЇНАМИ ТА КОНТИНЕНТАМИ |
|||||||
13 |
Подорож до Німеччини та Австрії |
Мистецтво німецьких та
австрійських митців, формування культурної компетентності СОМ: світлини та
відеофрагмент - Годинникова вежа (Глокеншпиль), м. Мюнхен (Німеччина) ХТД: Cтворення моделі
годинника (техніка за вибором). П: форма, декор |
1 |
24.11 |
|
||
14 |
Подорож до Німеччини та Австрії
(продовження) |
Мистецтво німецьких та австрійських
митців, формування культурної компетентності СОМ: статуетка
королівського білого коня – символ Відня. Австрійська порцеляна ХТД: Ліплення ляльки
одним зі способів ліплення (пластилін чи глина). |
1 |
01.12 |
|
||
15 |
Подорож до Німеччини та Австрії
(продовження) |
Мистецтво німецьких та австрійських
митців, формування культурної компетентності СОМ: статуетка
королівського білого коня – символ Відня. Австрійська порцеляна ХТД: Створення
картини на площині (пластилінові джґутики). П: статуетка, порцеляна, способи
ліплення |
1 |
08.12 |
|
||
16 |
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв |
Мистецтво французьких та англійських
митців, формування культурної компетентності СОМ: світлина з музею ХТД: Створення
листівки «Вітання з Парижу», використання знайомих технік (воскові олівці, акварель
, гуаш). П: світлина з музею |
1 |
15.12 |
|
||
17 |
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв
(продовження) |
Мистецтво французьких
та англійських митців, формування культурної компетентності СКМ: «Музика
Гаррі Грегсон-Вільямса з к/ф «Хроніки Нарнії» з пісковою
анімацією. СОМ: ілюстрації ХТД:Створення
малюнка до чарівної казки (монотипія, гуаш). |
1 |
22.12 |
|
||
ІІ семестр |
|||||||
18 |
Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв
(продовження) |
Мистецтво французьких
та англійських митців, формування культурної компетентності СКМ: «Музика
Гаррі Грегсон-Вільямса з к/ф «Хроніки Нарнії» з пісковою
анімацією. СОМ: ілюстрації ХТД: Розробка серії
малюнків до мультфільму «Пітер Пен» (манна крупа). П: ілюстрація
(повторення), піскова анімація |
1 |
26.01 |
|
||
19 |
Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії |
Мистецтво італійських
та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: світлини з
Венеціанського карнавалу. ХТД:Створення
ескізу дитячого костюма до карнавалу (олівці, фломастери. |
1 |
02.02 |
|
||
20 |
Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії |
Мистецтво італійських
та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: світлини з
Венеціанського карнавалу. ХТД: Створення яскравої
карнавальної маски (аплікація). П: пропорції тіла
дитини, симетричність, асиметричність |
1 |
9.02 |
|
||
21 |
Фантазії і дива |
Мистецтво італійських
та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: П. Даені
«Іспанська танцівниця», С. Залмансон «Фламенко» ХТД: Створення
віяла (картон, пайєтки, стрічки, дерев’яні палички, двосторонній скотч). |
1 |
16.02 |
|
||
22 |
Фантазії і дива |
Мистецтво італійських
та іспанських митців, формування культурної компетентності СОМ: П. Даені
«Іспанська танцівниця», С. Залмансон «Фламенко» ХТД: Створення
композиції «Запальний іспанський танець (акварель). П: теплі кольори |
1 |
23.02 |
|
||
23. |
Скандинавія – суворий і загадковий край |
Мистецтво митців країн Скандинавії,
формування культурної компетентності СОМ: Іван Харченко
«Північне сяйво». ХТД: Створення
пейзажу «Північне сяйво» (монотипія, акварель, гуаш). П: холодні кольори |
1 |
02.03 |
|
||
24. |
Скандинавія – суворий і загадковий край
(продовження) |
Мистецтво митців країн Скандинавії,
формування культурної компетентності. СОМ:О. Янссон «Ми прийшли з
миром», Х. аф Клінт; ХТД: Малювання фантастичного пейзажу
у холодній кольоровій гамі (гуаш). Використовуй
спосіб накладання фарби, набризк, штампування. П: фантастичний пейзаж (повторення),
безпредметна композиція. |
1 |
09.03 |
|
||
25. |
Мистецькі візерунки з теплих країв |
Мистецтво митців країн
Кавказу (Грузії, Вірменії, Азейбарджану), СОМ: Ц.
Шагинян, З. Мартіашвілі «Щаслива родина» ХТД:. Створення
рельєфу з баранцем (пластилін). |
1 |
16.03 |
|
||
26. |
Мистецькі візерунки з теплих країв |
Мистецтво митців країн
Кавказу (Грузії, Вірменії, Азейбарджану), СОМ: Ц.
Шагинян, З. Мартіашвілі «Щаслива родина» ХТД:. Створення
рельєфного зображення «Лебідь» способом карбування –
видавлюванням на фользі П: рельєф |
1 |
23.03 |
|
||
27 |
Мистецькі візерунки з теплих країв
(продовження) |
Мистецтво Індії Мистецтво
Індії (ознайомлення), формування культурної компетентності СОМ: народне мистецтво,
настінний розпис (повторення). СКМ: Мультфільм
«Козаки. Навколо Світу. Індія». ХТД: Створення малюнка
для настінного розпису магазину іграшок, дитячого розважального центру,
зоопарку за мотивами індійських розписів (білий або тонований папір, гуаш чи
фломастери). |
1 |
30.03 |
|
||
28. |
Мистецькі візерунки з теплих країв
(продовження) |
Мистецтво Індії Мистецтво
Індії (ознайомлення), формування культурної компетентності СОМ: народне мистецтво,
настінний розпис (повторення). СКМ: Мультфільм
«Козаки. Навколо Світу. Індія». ХТД: Виготовлення
брелка із зображенням слона (глина, солоне тісто). |
1 |
06.04 |
|
||
29. |
Східні мотиви |
Мистецтво народів Сходу. Мистецтво анімації.
формування культурної компетентності СОМ: Кадр з
мультфільму, світлини предметів декоративно ужиткового мистецтва та образів з
мультфільму. СКМ: М/ф «Чарівна лампа Аладдіна» (фрагменти). ХТД: Робота в
парах. Виготовлення героїв казки Аладдіна та Жасмин з рухомими частинами
(кольоровий папір, фломастери, олівці). Створення низки послідовних кадрів Принцеса Жасмин, Аладдін П: анімація, реальне,
стилізоване зображення |
1 |
13.04 |
|
||
30 |
Східні мотиви (продовження) |
Мистецтво країн Далекого Сходу – Китай, Японія, Корея. Формування культурної
компетентності СОМ: світлини з китайського
свята ліхтарів. ХТД:Створення образу
дракона (витинанка, кольоровий папір). П:скульптура, рельєф. |
1 |
20.04 |
|
||
31. |
Східні мотиви (продовження) |
Мистецтво країн Далекого Сходу – Китай, Японія, Корея. Формування культурної
компетентності СОМ: світлини з китайського
свята ліхтарів. ХТД: Виготовлення
іграшки «Мій друг Дракоша» (деталі конструктора Лего, побутові матеріали
тощо). П:скульптура, рельєф. |
1 |
27.04 |
|
||
32. |
Ритми й кольори Америки та Африки |
Мистецтво Америки. Формування культурної
компетентності СОМ: світлини-фрагменти
мультфільмів. СКМ: М/ф «Якарі»,
серія «Якарі та грізлі» (фрагменти). Створення живописного зображення ведмедя-грізлі
(гуаш). |
1 |
04.05 |
|
||
33. |
Ритми й кольори Америки та Африки |
Мистецтво Америки. Формування культурної компетентності СОМ: світлини-фрагменти
мультфільмів. СКМ: М/ф «Якарі»,
серія «Якарі та грізлі» (фрагменти). Робота в групах. Намалювати серію
композицій «Пригоди маленьких індіанців» за мотивами мультфільму
«Якарі».(гуаш). П: статична, динамічна
композиція. |
1 |
11.05 |
|
||
34. |
Ритми й кольори Америки та Африки (продовження) |
Наївне мистецтво
Африки - тінга тінга. Формування культурної компетентності СОМ: живопис тінга
тінга ХТД: Зображення
африканських тварин і птахів у декоративній манері тінга-тінга (гуаш) із
застосуванням стилізації. П: контрастні кольори. |
1 |
18.05 |
|
||
35. |
Місто майбутнього |
Мистецька подорож у майбутнє. Формування
культурної компетентності СОМ: Ц. Тошков «Проєкт міста
майбутнього, Р. Маккол «Місто майбутнього». ХТД:(група
архітекторів). Перегляд ілюстрації підручника (с. 112, 113), малювння
міста мрії (олівці, фломастери – на вибір). П: макет. |
1 |
25.05 |
|
||
Умовні позначення
СОМ сприймання та
аналіз-інтерпретація образотворчого мистецтва
СКМ сприймання та
аналіз-інтерпретація творів кіномистецтва
ХТД
художньо-творча діяльність
П
поняття
Немає коментарів:
Дописати коментар